torsdag 24 april 2014

Sikta Mot Stjärnorna-träning

Idag så var det dags för kurs för Mona igen. Jag hade bestämt att jag skulle köra mest med Rejza idag, så när vi började passet med platsliggning så höll vi oss lite på vår kant och jag belönade när hon var lugn och stilla jämte dom andra. På schemat för dagens träning hade Mona tänkta att vi skulle göra runda och rutan träning. Vi började med runda och Rejza var inte riktigt med på noterna alls, sedan så sätter hon sej och bajsar och ja hon hade ju faktiskt på eget initiativ ätit banan till mellanmål som hon hade hittat på köksbänken (vilken lydnadshund:), efter det så jobbade hon på mycket finare och vi fick till några runda. Antagligen hade hon lite ont i magen. Första targetpasset gick hur fint som helst, det var en annan som la ut targeten medan jag höll henne och när jag släppte sprang hon direkt dit och tog belöningen sedan på mitt JA kommando. Körde ca 3 stycken super fina sedan klok som jag var så sa jag att vi pausar där. När det var våran tur nästa gång så var jag dock inte lika klok utan började på samma svårighetsgrad som vi gjort så fint innan men nu gick det inte alls lika bra, hon var ju säkert lite trött. Så jag tog targeten nära mej gjorde några fina tramp sedan blev hon ofokuserad igen och då skulle jag ju självklart nöjt mej med dom fina hon gjorde. Sedan så visade det sej att hon var bajsig igen så magen var nog inte riktigt som den skulle. Men oj vad man lär sej hela tiden och oj vad kul det är att träna hund:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar