tisdag 22 april 2014

RejzingTräning

Idag så började vi passet med att hon fick belöning för sin följsamhet. Sedan så gjorde vi "pallen", hon har verkligen utvecklats jätte mycket på kort tid när det gäller den, testade också på att göra utan pallen, att hon ska följa efter mej med samma rörelse och det börjar komma lite smått där med. Nästa sak på schemat var att träna ställande under gång, jag har nu lagt på kommandot när hon har stannat, tänkte nu också på att belöna följsamheten i mellan åt som Heléne tipsade oss om.
Efter att ha gjort lite koncentrationsövningar så gjorde vi "leken" där jag kastade iväg en leksak som hon fick springa och ta och när hon har tagit den så erbjuder jag henne en annan leksak som hon får hos mej, tanken är ju att hon ska springa direkt till mej och leka med den jag har istället. Hon sprang fort tillbaka idag men har fortfarande lite svårt att släppa den hon har i munnen för att börja leka med den som jag har. Jag har nu bestämt att mitt varsågod kommando när hon får belöning hos mej ska vara JA och när det är någon annanstans så får hon varsågod.
Vi avslutade passet med lite runda träning, vi har bara gjort det en gång innan så jag började med att stå jätte nära. Hon gick fram emot den några gånger och då klickade jag och drog runt henne med godisen, får se om något satte sej till nästa pass.
Min älskade underbara lilla valp är så duktig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar