måndag 19 oktober 2015

Klubbmästare 2015

Igår så var det dags för klubbmästerskap, och på vilken dag det var helt underbart höstväder med flera plusgrader och strålande sol. Jag velade länge om jag skulle anmäla mej och Rejza eller inte men så tänkte jag va fasen vi kör, det är ju perfekt träning. Så i Måndags när jag var på jobbet så skickade jag iväg ett mejl att jag ville vara med för att sedan komma hem till en hund som hade börjat löpa. Det var bara att skicka iväg ett till mejl och säga att jag tyvärr inte kan vara med. Men som tur var så fick vi vara med ändå och starta sist.
Rejza var jätte duktig och gjorde sitt finaste fria följ som vi har gjort någon gång på tävling, ett hopp under språng marschen men annars inte så mycket att klaga på, härligt när det man tränar på ger resultat:) Sedan var det lite små missar men överlag ett jätte fint program men en helt underbar känsla, det kunde lika gärna ha varit en kedja under vilket träningspass som helst. Det visade sej sedan att vårat program räckte till att bli Klubbmästare i Lydnad på Varbergs Brukshundklubb 2015


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar