fredag 23 oktober 2015

Rejzas MH

Nu är det ju ett tag sen som jag och Rejza var uppe i Arvika och gjorde hennes MH tillsammans med kullsyskon och uppfödare, men idag så kom jag på att jag har ju inte varit inne och tittat på spindeldiagrammet på skk vilket alltid är lite kul





Jag var och är verkligen jätte nöjd med resultatet och när jag ser det så här så blir jag nästan ännu mer nöjd:)
Hon tyckte det var jätte kul att leka vare sej det var med mej eller någon annan vilket jag inte blev förvånad över. Överlag så reagerade hon precis som jag hade tänkt mej. Skramlet brydde hon sej inte så mycket om, däremot blev hon lite mer skeptisk mot overallen men när jag gick fram till den så släppte hon det direkt och litade på mej, när vi sedan passerade den så fanns det inga spår utav rädsla kvar. Spökena koncstaterade hon snabbt att det var människor och skotten brydde hon sej inte alls om. När vi var klara så var hon precis samma pigga och glada hund som när vi började, min älskade lilla rävunge.
Det var kul att se alla kullsyskon göra MHt också, överlag så kommer hon ifrån en jättefin och jämn kull, det skiljde sej bara åt lite att det var någon som var lite modigare än de andra medans en annan var lite försiktigare, en var lite tuffare och en var lite lugnare. Det var kul att se att det var samma egenskaper hundarna hade som mina uppfödare hade sagt att de valparna hade redan när vi var där och träffade dom för första gången. Måste ge en otrolig creed till mina uppfödare som verkligen har placerat ut rätt hund till rätt ägare beroende på vad dom ska användas till, alla är så nöjda med sina hundar.
Det var verkligen en toppenhelg både hundmässigt och socialt:)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar